۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹

امام جمعه جم:

جوانی جمعیت در برنامه مسئولان شهرستان جم قرار گیرد

جوانی جمعیت در برنامه مسئولان شهرستان جم قرار گیرد

بوشهر- امام جمعه جم گفت:جوانی جمعیت باید در اولویت اصلی کشور و مسئولین شهرستان جم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی ظهر سه شنبه در نشست با مسئولان شبکه بهداشت و درمان جم بابیان اینکه شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شده است اظهار داشت: برای تغییر این رویه و حمایت از فرزند آوری، نیازمند عزم جدی از سوی همگان است.

امام جمعه جم با تأکید بر اینکه شعار «ایران جوان بمان» تنها با شعار محقق نمی‌شود افزود: در کنار عزم ملی، مشوق‌های مناسبت اقتصادی و اجتماعی نیاز است که مردم برای تشکیل خانواده و فرزند آوری راغب شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیری جمعیت خسارت جبران‌ناپذیری به تولید، کارآفرینی و توسعه کشور وارد می‌کند و این بحران هم‌اکنون در چند کشور اروپایی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت باید در اولویت اصلی کشور و مسئولین شهرستان جم قرار گیرد گفت: قرارگاه جوانی جمعیت باید به‌صورت مدون و هفتگی برگزار شده و اعضای این کارگروه نسبت به اجرای مصوبات آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بر لزوم تشکیل شورای جوان‌سازی در روستاهای شهرستان جم تأکید داشت و افزود: خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بسیج، دهیاران، شوراها و معتمدین محلی از اعضای این تشکل باشند و در راستای جوانی جمعیت گام‌های اساسی بردارند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به نقش مهم خانه‌های بهداشت روستایی در تحقق اهداف طرح جوانی جمعیت در کشور خاطرنشان کرد: بهورزان از اوایل انقلاب تاکنون با اقدامات ارزشمند خود در حوزه‌های بهداشت نظیر کلرزنی، واکسیناسیون کودکان، بیماریابی و … خدمات شایانی به مردم ارائه کردند و قطعاً نقش آن‌ها در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پررنگ‌تر از همیشه خواهد بود.

امام‌جمعه جم افزود: از ظرفیت روحانیون و طلاب به‌خصوص در ایام ماه مبارک رمضان برای تبیین طرح جوانی جمعیت استفاده خواهد شد.

کد خبر 5709471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha